uzlabojumus, tajā skaitā dinamiskus un atlētiskus dizaina akcentus. Modernizētajam modelim nonākot tirdzniecībā šā gada pēdējā ceturkšņa sākumā, piecdurvju hečbeks, sportiskais universālis un “shooting brake” versija piedāvās pilnībā jauna dizaina priekšdaļu, sportiskus jauninājumiem aizmugurējā daļā, jauna dizaina riteņu diskus un interjeru, kā arī jaunas virsbūves krāsas. Savukārt populārais XCeed, kas ir sportiska alternatīva tradicionālajiem SUV, modernizāciju piedzīvos nākamgad. Reaģējot uz klientu pieprasījumu un industrijas jaunākajām tendencēm, modeļu saimei būs pieejami arī jauni spēka agregāti un transmisijas.

 

Drosmīgs un mūsdienīgs dizains

Modernizētais eksterjers izstaro vitalitāti, veidojot mūsdienīgu un dinamisku stāju. Principiāli jauna veidola virsbūves priekšdaļā izvietots Kia jaunais logotips, uzņēmuma nosaukuma vienkāršots grafiskais risinājums, tam atspoguļojot saukli “kustība, kas iedvesmo”.

Visiem Ceed modeļiem un to versijām ieviesti priekšējie lukturi, kuros izmantotas vienīgi diodes (LED), ieskaitot dienas gaitas lukturus papildu drošībai un pamanāmībai uz ceļa. Trīs bultveida moduļi aptver integrētos LED miglas lukturus, kā arī tuvo un tālo gaismu moduļus.

Visu modernizētā modeļa versiju sānskats atklāj pievilcīgus jauna dizaina riteņu diskus. Tagad ir pieejami seši efektīgi stili, no kuriem trīs piedzīvo debiju tieši modernizētajā versijā: 16 collu diski sudraba krāsā bāzes versijām; glancēti melni 17 collu diski pieejami ekskluzīvi GT-Line izpildījumā; sportiski 18 collu diski ar sarkaniem akcentiem – GT komplektācijā.

Modernizētā Ceed salonā autovadītāju gaida grezns interjera dekors, nomierinoši toņi, uz tausti patīkami materiāli, kā arī kabīnes iekārtojums, kas radīts visu pasažieru ērtībai. Panorāmas stikla jumts nodrošina saikni ar dabu un rada telpas plašumu, kas nepieciešams, lai justu iedvesmu.

 

Savienojamība, kas iedvesmo

Autovadītājam iesēžoties salonā, skatam paveras pilnībā digitāls 12,3 collu mērinstrumentu panelis un tam blakus priekšējā paneļa centrā novietots 10,25 collu bezrāmja ekrāns ar multimediju, informācijas, navigācijas un telemātikas funkcijām.

Ceed modeļu jaunās savienojamības iespējas ietver uzlabotu balss vadību, izmantojot Bluetooth, trešās puses kalendāra sasaisti ar navigāciju, sulaiņa režīmu automobiļa uzraudzīšanai, kad to vada kāds cits, kā arī pēdējā kilometra navigāciju ar papildināto realitāti.

Pasažieri var izmantot Android Auto un Apple CarPlay, savu viedtālruni pieslēdzot bezvadu režīmā.

 

Jaunākās ADAS tehnoloģijas

Uzlabotas ir arī drošības sistēmas, piemēram, līdzšinējais aklo zonu indikators ir aizstāts ar aktīvo sadursmes novēršanas tehnoloģiju. Kad tiek ieslēgts pagrieziena rādītājs joslas maiņai, sistēmai konstatējot sadursmes risku ar aizmugurē braucošu transportlīdzekli, jaunais aklās zonas sadursmju novēršanas asistents (BCA) dos brīdinājuma signālu. Ja pēc brīdinājuma sadursmes risks pieaugs, BCA patstāvīgi kontrolēs automobili, lai palīdzētu izvairīties no sadursmes.

Autovadītāja uzmanības brīdinājuma sistēma (DAW+) ir uzlabota un tagad informē par priekšā esošā transportlīdzekļa kustības uzsākšanu: vizuāls signāls ekrānā informē, ka priekšā esošā transportlīdzekļa vadītājs ir uzsācis braukšanu, piemēram, pie luksofora vai sastrēgumā.

Braukšanas elektroniskie asistenti (ADAS), kas pieejami modernizētā Ceed modeļa saimē, ietver arī frontālās sadursmes novēršanas asistentu (FCA), kas atpazīst ne tikai transportlīdzekļus un gājējus, bet arī velobraucējus; braukšanas joslas ievērošanas asistentu; viedo atļautā braukšanas ātruma ievērošanas asistentu; manuālo braukšanas ātruma limita asistentu un tālo gaismu asistentu.

Modernizētajai Ceed saimei pievienotas arī jaunākās ADAS tehnoloģijas, kas autovadītājam sniedz dažādas papildu ērtības. Jaunais šosejas braukšanas asistents (HDA), ieskaitot viedo kruīza kontroli (NSCC) ar navigācijas atbalstu, automātiski pielāgo automobiļa braukšanas ātrumu, braucot līkumā vai virāžās. Braukšanas joslas ievērošanas asistentu (LFA) tagad var ieslēgt neatkarīgi no viedās kruīza kontroles (SCC), kas ļauj LFA uzstādīt arī Ceed versijām ar manuālo pārnesumkārbu. Līdzšinējos modeļos, nospiežot bremžu pedāli, SCC tika deaktivizēta, kā rezultātā deaktivizējās arī LFA. Līdz ar modeļa saimes modernizāciju LFA ir izmantojams biežāk un dažādās braukšanas situācijās, kur kruīza kontrole nav nepieciešama.

Manevrēšana stāvvietās ir atvieglota, apvienojot atpakaļskata monitoru (RVM), kas ļauj ekrānā pārslēgties uz atpakaļskata videokameras attēlu, ar sadursmes novēršanas asistentu, kas aizmugurē uzrauga no sāniem nākošo satiksmi (RCCA).

Pēc automobiļa novietošanas drošas izkāpšanas brīdinājuma sistēma (SEW) signalizē pasažieriem, ja atvērtu durvju gadījumā noteikta cita transportlīdzekļa tuvošanās.

Sadursmes novēršanas asistents, kas aizmugurē uzrauga satiksmi no sāniem (RCCA), nosaka, vai pastāv sadursmes risks ar tuvojošos automobili no kreisās vai labās puses, un šāda riska gadījumā autovadītājam raida brīdinājuma signālu. Ja pēc brīdinājuma sadursmes risks joprojām pastāv, RCCA automātiski pielieto bremzes, lai novērstu iespējamo incidentu.

 

Moderni spēka agregāti

Jaunā Ceed modeļu saime pircējiem piedāvā plašas spēka agregātu izvēles iespējas, ieskaitot uzlādējamo hibrīdu (PHEV) un daļējā hibrīda spēka agregātus (MHEV) ar jaudu no 100 līdz 204 zirgspēkiem.

Veiktspējas optimizēšanai Smartstream dzinējos pielietota Kia vārstu atvēršanas laika dinamiskās maiņas (CVVD) tehnoloģija. Degvielas ekonomijas uzlabošanai kalpo arī CVVT – līdz ar zema spiediena izplūdes gāzu recirkulāciju (LP EGR), kas daļu dzinēja karsto izplūdes gāzu atgriež degkamerā, nodrošinot dzesējošu efektu un tādējādi samazinot kaitīgās slāpekļa oksīdu emisijas.

Jaunais 1,5 litru T-GDi Smartstream dzinējs, kas aizstāj līdzšinējo 1,4 litru T-GDi, tiek savienots ar 7 pakāpju divsajūgu pārnesumkārbu (7DCT) vai 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu (6MT) un attīsta 160 ZS jaudu, vienlaikus nodrošinot samazinātas emisijas. Jaunais 1,5 litru turbomotors ir pieejams arī kā MHEV, savukārt Ceed dīzeļa versija, kas attīsta 136 ZS, ir pieejama tikai un vienīgi kā daļējais hibrīds komplektācijā ar inteliģento manuālo pārnesumkārbu (iMT) vai 7DCT pārnesumkārbu.

Jaunie Ceed uzlabojumi pirmo reizi paredz arī MHEV un DCT tehnoloģijas ieviešanu 1,0 turbopūtes benzīna dzinējam, sniedzot klientiem iespēju spēka agregātu radītās emisijas samazināt vēl vairāk.

Uzlādējamā hibrīda (PHEV) modelī ir uzstādīts 1,6 litru GDi benzīna dzinējs, kas attīsta 141 ZS un ir savienots ar sešpakāpju divsajūgu pārnesumkārbu. Šis spēka agregāts ir jaunums Ceed saimē un ar 8,9 kWh akumulatoru komplektu nodrošina simtprocentīgi elektrisku 57 km nobraukuma rezervi ar nulles emisijām, esot perfekti piemērots braukšanai pilsētā.

Ceed variāciju virsotnē esošā GT versija ieguvusi ekskluzīvu 1,6 litru T-GDi motoru ar unikālu skanējumu. Šis benzīna dzinējs ir savienots ar 7DCT pārnesumkārbu un attīsta iespaidīgu 204 ZS jaudu.

Dīzeļa MHEV Ceed ir viens no pirmajiem Kia modeļiem, ko Eiropā tirgos ar autoražotāja jauno inteliģento manuālo pārnesumkārbu (iMT), kas būs pieejama tikai un vienīgi daļējā hibrīda modifikācijām. Sajūgs ar elektronisko vadību (clutch-by-wire) sekmē MHEV sistēmas degvielas taupīšanu un CO2 emisiju samazināšanu, tajā pašā laikā autovadītājam saglabājot azartiskas braukšanas iespējas kā ar tradicionālu manuālo pārnesumkārbu.

Ceed modeļi ir pieejami arī ar standarta sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu un ārkārtīgi pieprasīto divsajūgu transmisiju ar sešiem vai septiņiem pārnesumiem.

Modernizētās Ceed modeļu saimes ražošana Kia Eiropas rūpnīcā Slovākijas pilsētā Žilinā