Frankfurte, 2015. gada septembris. Kia Motors šajās dienās noņems pārklāju pilnīgi jaunajam Kia Sportage, lai atklātu lieliskas kvalitātes auto ar pievilcīgu, jaunu iekšējo un ārējo dizainu un jaunām tehnoloģijām. Jaunā Sportage debija notiks Frankfurtes starptautiskajā auto izstādē šī gada 15. septembrī.

Šobrīd, jau ceturtajā paaudzē, jaunais kompaktais Kia SUV ir būvēts uz iepriekšējā modeļa panākumiem, piedāvājot patērētājam inovatīvu un izsmalcinātu pakalpojumu paketi strauji pieaugošajā konkurences tirgū.
Jaunais salona interjers sevī apvieno gan augstas kvalitātes materiālus un dizainu, gan praktiskumu un virkni tehnoloģiju, kas vairo komfortu, pārliecību un drošību. Iespēja izvēlēties kādu no jaunajiem un pilnveidotajiem motoriem kā arī transmisijām, rezultēsies uzlabotā efektivitātē un auto sniegumā uz ceļa, tāpat ir uzlabota vadāmība un Sportage ir kļuvis izsmalcinātāks.
Pirmo reizi Sportage pircējiem būs pieejama arī jaunā GT Line specifikācija, kas tika konstruēta tā, lai būtu pievilcīga braucējiem, kas vēlas izbaudīt sportiskāku braukšanu ar savu Sportage. GT Line specifikācija piedāvā standartaprīkojuma Sportage daudzpusību, papildus sniedzot lielāku vizuālo pievilcību un dinamiku tiem klientiem, kas to vēlas.
Maikls Kols (Michael Cole), Kia Motors Eiropa galvenais izpilddirektors komentē: “Beidzamajos gados Kia Sportage modelis ir palīdzējis mūsu izaugsmei un panākumiem visa Eiropā. Mums tā ir ļoti nozīmīga automašīna, īpaši tāpēc, ka arvien vairāk pircēju izvēlas tieši SUV, un konkurence šajā strauji augošajā segmentā ir asāka nekā jelkad.”
Kols papildina: “Eiropā Sportage ir Kia flagmanis, kas skaidri demonstrē mūsu zīmola vērtības, nodrošinot vairāk nekā ceturtdaļu Eiropas reģiona pārdošanas apjomu. Tā kā šīs sīvas konkurences piesātinātais segments turpina izplesties, jaunais Sportage nostiprinās mūsu pozīcijas starp tirgus līderiem, pateicoties inovācijām, atšķirīgam dizainam un augstai materiālu kvalitātei. ”
Kia Sportage tiek ražots Kia rūpnīcā Žilina, Slovākijā un šobrīd pamatoti ieņem visvairāk Eiropā pārdotā Kia modeļa statusu – 2014. gadā tika nopirkti vairāk nekā 97 000 tūkstoši Sportage automašīnu, kas attiecīgi ir 27,5% no Kia pārdošanas apjomiem Eiropā.

2016. gada Kia Sportage - jauns un drosmīgs dizains

Ceturtās paaudzes Kia Sportage piedāvā drosmīgu dizaina risinājumu, kas izstaro sportisku un jaudīgu enerģiju no visām pusēm. Šis dizains ir veidots Kia Eiropas dizaina studijā Frankfurtē, Vācijā, savu pienesumu devuši arī zīmola dizaina centri Namianga, Korejā, un Irvaina, Kalifornijā.
Atbalsojot līdzenu un stūrainu formu kontrastu, ko var atrast, aplūkojot vienu no ikoniskajām kaujas lidmašīnām, Sportage rada vizuālu harmoniju starp asām, izteiktām dizaina līnijām un līdzenu virsmu.
Pievilcīgā Sportage “seja” atspoguļo vislielākās izmaiņas automašīnas dizainā, salīdzinot ar iepriekšējo modeli - ceturtās paaudzes Sportage var lepoties ar Kia raksturīgo “Tīģera deguna” radiatora restīti un izteiksmīgiem priekšējiem lukturiem. Tagad tie ir pozicionēti augstāk, aplocījušies ap auto priekšējiem stūriem, tieši līdz ar motora pārsega malu. Zemākas un platākas ventilācijas restītes, kas speciāli palielinātas, lai nodrošinātu kvalitatīvāku motora dzesēšanu, Sportage apakšējai daļai piešķir lielāku apjomu. Rezultāts ir iespaidīgāka āriene un stabilāks, drošāks izskats, lai gan jaunajam modelim ir saglabāts tas pats 1 855mm platums, kāds bija iepriekšējam Sportage. GT līnijas modeļi iet vēl tālāk, piedāvājot jaunos “ledus kubu” LED miglas lukturus, kas tapuši iedvesmojoties no cee’d GT.
Pilnībā jaunais Sportage saglabā savu atpazīstamo profilu, taču par 30 mm garāka riteņu bāze (tagad 2 670mm), par 40 mm lielāks kopējais garums (tagad - 4 480mm) un garāks, aerodinamiskāks aizmugures spoileris rezultējas vēl izstieptākā auto ārējā siluetā. No augstākā jumta punkta (1 635 mm – augstums tāds pats, kā iepriekšējam modelim) Sportage siluets, virzoties uz auto aizmuguri, plūdeni kļūst slaidāks, kamēr platākās riteņu arkas un izteiktās sānu līnijas piešķir automašīnai dinamisku izskatu. Kopējais tēls rada iespaidu par sprinteri, kurš pirms sacīkstēm ieņēmis vietu uz starta līnijas. Garāka priekšējā pārkare (līdz pat 20 mm) un īsāka aizmugurējā pārkare (samazināta par 10 mm) piešķir jaunajam Sportage sportiskāku izskatu.


Aizmugurē jaunais Sportage demonstrē horizontālu formu un skaidri definētas līnijas, ar izteikti nogludinātu korpusu pie bagāžas nodalījuma durvīm, uzsverot automašīnas platumu un piešķirot kompaktajam SUV stabilāku izskatu. 2013. gada Kia Provo koncepta iedvesmoti, aizmugures lukturi atrodas uz horizontālām paralēlēm un tos apvieno šaura josla, kamēr pagrieziena signāli un atpakaļgaitas ugunis ir atdalītas un izvietotas zemāk, lai piešķirtu lielāku vizuālo svaru auto apakšējai daļai. Lai iegūtu vēl sportiskāku izskatu, Kia Sportage GT Line ir papildināts ar diviem izpūtēja uzgaļiem un metālisku gaisa difuzoru.
Atraktīvais jaunais dizains padara Sportage par aerodinamsiskāko uz šo brīdi, jo tā pretestības koeficients, pateicoties jaunajiem bamperiem un pārveidotai auto apakšējai virsmai, ir samazināts no 0.35 līdz 0.33.
Jaunais Sportage būs pieejams ar 16; 17 vai 19 collu alumīnija sakausējuma vieglmetāla diskiem, bet GT Line specifikācijas standartparīkojumā būs iekļauti 19 collu diski.

Moderns izkārtojums un lielāka izsmalcinātība salonā

Sportage piedāvā pilnībā jaunu interjeru, prezentējot ļoti nozīmīgas izmaiņas, salīdzinot ar trešās paaudzes modeli. Dizaina komandas mērķis, paralēli interjera pārmaiņām, bija radīt plašāku salonu un autovadītājam ērtu kontrolpaneli ar vienkāršu, modernu izkārtojumu. Salona interjers apvieno metāliskas detaļas ar mīkstiem materiāliem, savukārt lai pasvītrotu automašīnas tehnisko precizitāti, izmantotas izteiktas horizontālas līnijas.
Materiālu kvalitāte jaunajā Sportage atbilst augstākajiem standartiem, daudz izmantots audums, ādas ielaidumi un polsterējums, kas rada luksusa atmosfēru. Rezultātā ir izveidots interjers, kas rada īpaši izsmalcinātu un modernu iespaidu, būtiski mazinot arī ārpasaules trokšņu ielaušanos.
Ja iepriekšējā modeļa salons tika būvēts ap skaidri nodalīto vertikāla dizaina centrālo konsoli, jaunajā modelī vairāk dominē horizontālas līnijas, lai uzsvērtu automašīnas plašumu, kā arī radītu sportisku un brīvu iespaidu.
Mērinstrumentu paneļa pārliecinošais dizains sadala to divās skaidrās zonās – “displeja” josla un “kontroles” josla. Displeja zona ir fokusēta tikai uz to, lai nodrošinātu automašīnā braucošos ar informāciju, kā opcija iespējams 7-8 collu HMI sistēma (cilvēka - auto saskarne) paneļa vidū. Zem skaidri nodalītas līnijas atrodas mērinstrumentu paneļa “kontroles” zona ar centrālo konsoli, kas izvietota kaskādes veidā, pret šoferi izvietojoties 10 grādu leņķī. Daudzas auto funkcijas tagad iestrādātas skārienjūtīgajā informatīvi izklaidējošajā sistēmā, kas pieejama kā opcija, tāpēc jaunizveidotajā panelī ir ergonomisks izkārtojums un visi taustiņi braucot ir labi saskatāmi.
Sadalījums starp divām funkciju zonām loģiski iemiesojas arī krāsās, jaunais Sportage pieejams divu krāsu kombinācijā (tumši pelēks un gaiši pelēks vai melns un kanjona bēšs) vai arī vienā tonī (melns). Konsole ir stilīgi melna, neatkarīgi no izvēlētās interjera krāsas. Tie, kas nolēmuši iegādāties GT Line Sportage automašīnu, varēs izbaudīt sportiskāku interjeru ar D formas ādas stūri, augstas kvalitātes klaviermelniem ielaidumiem un alumīnija sakausējuma pedāļiem.

Vairāk vietas un komforta pasažieriem

Ceturtās paaudzes Sportage ir vispraktiskākais no saviem priekšgājējiem, pateicoties palielinātajiem izmēriem gan iekšpusē, gan ārpusē, kas nodrošina lielāku komfortu un vairāk vietas visiem salona pasažieriem.
Nozīmīgākās izmaiņas Sportage dimensijās ir par 30 mm pastieptā riteņu bāze ( tagad 2 670mm), kas padara salonu ietilpīgāku. Pati automašīna ir kļuvusi par 40mm garāka, sasniedzot 4 480 mm, tās priekšējā virsbūves pārkare sasniegusi 910mm (+20mm), savukārt aizmugurējā pārkare samazināta līdz 900mm (-10 mm). Ceturtās paaudzes Sportage ir saglabājis to pašu augstumu (1 635 mm) un platumu (1,855 mm) kā iepriekšējais modelis.
Pasažieru telpa ir palielinājusies augstumā līdz pat 997 mm (+5mm) priekšā un līdz 993 mm (+16mm) aizmugurē, kamēr vieta kājām priekšpusē ir sasniegusi 1 129mm (+19 mm) un aizmugurē 970mm (+7mm).
Tomēr iegūtais plašums pasažieru zonā nav vienīgais uzlabojums, ko piedāvā Kia attīstības komanda komforta uzlabošanai.
Automašīnas vadītājs var izbaudīt ne tikai vairāk vietās kājām, bet arī komfortu, ko sniedz pilnībā pārveidotie sēdekļi. Sportage tagad var pasūtīt ar specifikāciju, kurā ietilpst trīsdaļīga sēdekļu apsilde, 10 variāciju sēdekļu modificēšana ar jostasvietas atbalstu vadītājam un 8 variāciju sēdekļu modificēšana priekšā sēdošajam pasažierim. Izveidots stingrāks sēdvietu rāmis, vairāk izmantojot augstas stiepes tērauda sakausējumus, tāpat priekšējiem un aizmugures sēdekļiem pārprojektētas atsperes un sēdekļu daļa, samazinot iespējamās vibrācijas, tai pašā laikā paaugstināta sēdekļu izturība un par 2,5 kg samazināts to svars.
Aizmugurē par 40 mm pazemināta grīda, taču tas nav padarījis zemāku klīrensu, par 30mm ir paaugstināti sēdekļu gurnu daļa, kas ļauj aizmugurē sēdošajiem pasažieriem justies daudz dabiskāk un brīvāk.
Sportage aizmugures sēdekļu noliekšanas sistēma tagad piedāvā 17 soļus – leņķus no 23 līdz pat 37 grādiem, noliekšanas svira ir pārvietota no sēdekļu augšpuses uz apakšējo daļu, lai sēdekļu pozīcijas maiņa būtu viegla un komfortabla. Aizmugurē sēdošie pasažieri arī var izvēlēties vienu no diviem apsildes režīmiem sēdeklim un tā atzveltnei, kas ir īpaši patīkama opcija aukstākos rītos.
Visu specifikāciju automašīnām gan priekšā gan aizmugurē sēdošajiem ir uzlabota apkārtējā redzamība. Priekšpusē tas ir sasniegts, pateicoties pazeminātam A pīlāram, arī pats pīlārs ir padarīts šaurāks. Sānu spoguļi uz durvīm ir izvietoti nedaudz zemāk, netraucējot redzamību vadītājam. Tāpat sašaurināts arī C pīlārs (par 62 mm, salīdzinot ar priekšgājēju) un izveidots garāks aizmugures logs ( +30mm). Taču ar Sportage ir notikušas ne tikai šīs pārvērtības, plašuma un gaismas izjūtu salonam piešķir par 104mm palielināta panorāmas lūka (tagad 490mm).
Jaunā automašīnas palielinātās dimensijas nozīmē arī to, ka ceturtās paaudzes Sportage bagāžas ietilpība pieaugusi no 465 līdz 503 litriem, bagāžas izvietošana kļuvusi praktiskāka, jo ir iespēja mainīt bagāžas nodalījuma augstumu, kas ļauj izvietot transporta līdzeklī garākas lietas, paslēpjot tās. Sportage piedāvā arī jaunu bagāžas glabātuvi zem grīdas līmeņa, kas ir unikāla iespēja šajā klasē.
Lai gan jaunais Sportage nav platāks kā priekšgājējs, pārkārtojot tā aizmugures daļu, bagāžas nodalījums ir kļuvis par 35 mm platāks, kamēr tā augšējā mala ir pazemināta līdz 732 mm (pazemināta par 47 mm).
Jaunais Sportage var ietilpināt vairāk degvielas nekā trešās paaudzes modelis, jo tā degvielas tvertne palielināta no 58 litriem uz 62, tādējādi jaunajam auto īpašniekam samazinot degvielas staciju apmeklējumu skaitu (jo īpaši, ja ņem vērā uzlabojumus degvielas taupīšanas jomā).

NVH: Izsmalcināti uzlabojumi visa automašīnā

Jaunās Kia Sportage automašīnas, uzlabotā komforta, panākumu atslēga ir inženieru centieni samazināt trokšņu, vibrāciju un diskomforta līmeni (NVH). Nozīmīgās izmaiņas jaunajam modelim, padara Sportage par vienu no izsmalcinātākajiem savas klases automobīļiem, tā salona troksnis ir mazāks nekā daudziem citiem konkurentiem šajā segmentā.
Tukšgaitā, jaunais Sportage rada tikai 36 decibelu skaņu, ja aprīkots ar benzīna dzinēju (2 dB zemāks nekā iepriekšējam modelim) un 44 decibelus dīzeļa modeļiem (samazinājums no 46 dB). Dzinēja NVH uzlabojumi ir rezultāts plašam paneļa izolācijas papildinājumam, kā arī jaunam akustiskajam vairogam, kas uzstādīts dzinējiem, lai nodrošinātu lielāku NVH samazinājumu.
Ceļa radītie trokšņi ir samazināti - no 66 līdz 63 dB - adaptējot jaunas aizmugurējās balstiekārtas bukses, lai vēl vairāk izolētu ceļa radīto troksni. Kia Sportage riteņu arkās izmantots vēl vairāk skaņu absorbējošs materiāls. Biezāks priekšējais stikls, dubulta panorāmas jumta lūkas malas izolācija un papildu skaņas izolācija durvīs ir nodrošinājuši vēja radītā trokšņa samazinājumu.
Virkne uzlabojumu samazina vibrācijas visā automašīnā, padarot Sportage salonu par vienu no izsmalcinātākajiem un relaksējošākajiem auto, tā sāncenšu vidū. Tas ir panākts ar korpusa stingrības uzlabojumiem visā automašīnā, jo īpaši tas mazinājis vibrācijas, kas rodas caur automašīnas grīdu. Automašīna papildināta ar garākiem, labāk absorbējošiem transmisijas balstiem un uzlabotu sēdvietu dizainu. Samazināt vibrācijas, kas jūtamas automašīnas kabīnē, palīdzējuši arī lietie diski, kas ir par 49% stingrāki.


Līdz šim visdrošākais Sportage – spēcīgāks korpuss un daudz dažādu aktīvās drošības sistēmu

Drošība kā vienmēr ir Kia galvenā prioritāte, un arī jaunais Sportage šo konceptu tikai nostiprina, piedāvājot augstākos drošības standartus gan auto pasažieriem gan garāmgājējiem. Ceturtās paaudzes Kia bestselleris ir konstruēts tā, lai izturētu grūtākos drošības testus, kas ir iespējams, pateicoties spēcīgākam karkasam, plašam pasīvās drošības aprīkojumam un jaunākajām aktīvās un autonomās drošības tehnoloģijām.
Jaunā Sportage struktūra ir padarīta krietni izturīgāka, pateicoties augstas stiepes izturības tērauda sakausējumiem (UHTS), kas tiek izmantoti, lai stiprinātu savienojumu stiprību un arī korpusu kopumā. Būtiski nostiprinot Sportage karkasu, torsionu stingrība, salīdzinot ar trešās paaudzes modeli, ir pieaugusi par 39%
Trešās paaudzes Sportage izgatavošanā tika izmantoti 18% UHTS, salīdzinoši jaunajā Sportage – 51%. Izmantojot vairāk augstas stiepes izturības tērauda sakausējumu, ir nostiprināta automašīnas integritāte. Izturīgs metāls ir pielietots, lai nostiprinātu A, B un C pīlārus, sānu griestus, jumta konstrukciju, kā arī riteņu arkas.
Standartaprīkojumā Sportage ir pieejams ar lielu skaitu drošības spilvenu, tā uzlabojot pasažieru pasīvās drošības sistēmu: automašīnā ir gaisa spilveni vadītājam un priekšā sēdošajam pasažierim, pirmajā rindā - sānu gaisa spilveni, kā arī pirmās un otrās rindas aizkarveida drošības spilveni. Tāpat aizmugurē ir izvietoti ISOFIX stiprinājumi bērnu sēdeklīša pievienošanai, lai droši varētu pārvadāt arī visjaunākos pasažierus.
Gājēju drošība ir uzlabota, pazeminot motora pārsega malu un pilnveidojot iespējamās sadursmes laukumu, kā arī papildinot to ar drošības putām un sintētisko gumiju, lai pasargātu gājējus avārijas gadījumā. Sportage ir pieejams arī papildināts ar daudzām aktīvās drošības sistēmām, kas ļautu mazināt iespējamo sadursmju sekas (skatīt zemāk).
Jaunais Sportage būs spēcīgs spēlētājs Euro NCAP’S Drošības atbalsts kategorijā, kas analizē jaunākās palīdzības tehnoloģijas vadītājam un to efektivitāti, izvairoties no avārijām un mazinot traumas. Kia transportlīdzekļa stabilitātes vadības sistēma (VSM) ietilpst ceturtās paaudzes Sportage standartaprīkojumā, tā nodrošina, stabilitāti bremzējot, un veicot pagriezienus, kā arī kontrolējot elektronisko stabilitātes sistēmu (ESC) un elektronisko stūres pastiprinātāju.

Abas sistēmas sāk darboties, tiklīdz Sportage sensori konstatē vilces zudumu, lai palīdzētu vadītājam saglabāt drošu kontroli pār automašīnu.
Atkarībā no vietas, kur tiks tirgots jaunais Sportage, pircējs varēs izvēlēties dažādas opcijas no plašā aktīvās drošības sistēmas piedāvājumu klāsta sev nepieciešamākos rīkus:
• Autonomā avārijas bremzēšanas sistēma (AEBS*), kas izmantojot radara sistēmu, konstatēs potenciālo sadursmi ar citu auto vai gājēju, un palīdzēs transportlīdzeklim apstāties
• Līniju šķērsošanas brīdinājuma sistēma (LDWS), kas raidīs brīdinājuma signālus, ja vadītājs novirzīsies no savas joslas
• Joslu saglabāšanas palīdzības sistēma (LKAS), kas nosaka Sportage pozīciju attiecībā pret joslu atzīmēm, un automātiski koriģē kustību, ja konstatē novirzes
• Intuitīva staru kūļa pielāgošanas sistēma (HBA), kas automātiski pielāgo gaismu kūļa intensitāti atkarībā no citu transportlīdzekļu atrašanās vietas un situācijas uz ceļa
• Ātruma ierobežojumu informatīvā funkcija (SLIF), kas informē vadītāju par ātruma ierobežojumiem saskaņā ar kameru fiksētajām ceļazīmēm
• Aklā punkta kontroles sistēma (BSD), kas ar vizuālu brīdinājumu sānu spogulīšos informē, ja vadītājam neredzamajā sānu zonā ir iebraukusi automašīna
• Trauksme par aizmugurē esošu kustību (RCTA), kas brīdina par citiem transportlīdzekļiem aiz Sportage, braucot atpakaļgaitā vai novietojot auto stāvvietā.

* Autonomā avārijas bremzēšanas sistēma (AEBS) ir tikai palīdzības sistēma, kas neatbrīvo vadītāju no atbildības vadīt automašīnu saskaņā ar drošības noteikumiem. Vadītājam ir jāpiemēro braukšanas stils savām iespējām, prasmēm, likuma prasībām, ceļa un satiksmes apstākļiem. Šī sistēma nav domāta, lai auto varētu pārvietoties autonomi. Papildinformāciju meklējiet īpašnieka rokasgrāmatā.


Vienmērīga, izsmalcinātāka braukšana un vēl vairāk uzlabota vadāmība

Jaunākā Sportage attīstības programmas inženieru mērķis bija uzlabot braukšanas komfortu, stabilitāti un atbildes reakciju vadītājam. Jaunais modelis sasniedz uzlabojumus visās šajās jomās, un būs labāk vadāmais Sportage, kāds līdz šim radīts.
Pilnībā neatkarīga priekšējā piekare saglabā iepriekšējā modeļa formātu, bet piedāvā virkni izmaiņas, lai pēc iespējas labāk izmantotu jauno virsbūvi. Jaunie automašīnas uzstādījumi sper soli uz priekšu ne tikai uzlabojot braukšanas kvalitāti, bet arī nodrošinot labāku manevrētspēju. Pielāgotas stabilizatora stiprinājuma pozīcijas nodrošina stabilāku braukšanu un labāku manevrētspēju uz mainīgiem ceļa segumiem. Pateicoties stingrākiem riteņu gultņiem un buksēm, ir izdevies uzlabot vadāmību un stabilitāti visos apstākļos. Stūres mehānisms ir uzstādīts tuvāk ass priekšpusei, nodrošinot vienmērīgāku stūres ieeju.
Balstiekārtas uzlabojumi, kombinācijā ar 40 mm pieaugumu Sportage garenbāzē, nodrošina vēl labāku amortizāciju uz sliktiem ceļa segumiem, vienlaikus piedāvājot autovadītājam gūt lielāku braukšanas prieku ar uzlabotu vadāmību.
GT līnijas modeļiem ir savas unikālās piekares īpašības – pārbaudot to uz Eiropas ceļiem un, turot prātā, Eiropas pircēju vēlmes. GT līnijas modeļiem piekare ir noregulēta, lai piešķirtu Sportage asāku, sportiskāku vadāmību un nedaudz cietāku braukšanu, nemazinot komfortu.
Ceturtās paaudzes Sportage aprīkojumā ir moderna stūres iekārta ar elektropastiprinātāju (R-MDPS), kas pieejama GT līnijas standartaprīkojumā Eiropā pārdodamajiem Sportage modeļiem. Piestiprināta tieši stūres statīvam ne kolonnai, jaunā R-MDPS nodrošina lielisku stūres izjūtu un zibenīgu reakciju – jo īpaši automašīnas centra daļā. Šis aprīkojums ļauj jaunajai Sportage versijai būt vienai no veiklākajām automašīnām savā C-SUV segmentā, nemazinot braukšanas komfortu un stabilitāti, ko patērētāji sagaida no šīs klases automašīnām.
Jaunākā Sportage versija var lepoties ar labāku bremzēšanas veiktspēju, salīdzinot ar trešās paaudzes modeli. Apvienojumā ar lielākiem bremžu diskiem, Sportage piedāvā labāku bremzēšanas jaudu, nekā jebkad agrāk.
Uzlabota ir arī elektroniskā stāvbremze un tagad jaunā Sportage versija ir aprīkota ar automātisku stāvbremzes ieslēgšanos, kad tiek izslēgts dzinējs.
Tāpat kā iepriekš, Sportage turpina piedāvāt izvēli priekšējai un visu riteņu piedziņai, ar uzlabojumiem balstiekārtā un stūres aprīkojumā. Aprīkota ar jaunākajiem elektroniskajiem vadītāja palīglīdzekļiem, kas nodrošina stabilu vadāmību un augsta līmeņa saķeri jebkuros apstākļos.

Navigācijas sistēma ar Kia Sakaru pakalpojumiem un bezvadu mobilā tālruņa uzlāde Jaunākā Sportage versija aprīkota ar daudzām jaunām tehnoloģijām, nodrošinot labāku autovadītāja pieredzi salonā. Jaunākās tehnoloģijas, ar kurām aprīkots Sportage, to padara par vienu no modernākajiem un inovatīvākajiem automobīļiem savā klasē.
Kia jaunākā audio-vizuālās navigācijas (AVN) sistēma izvietota informācijas paneļa centrā. Pircēji var izvēlēties starp 7.0 vai 8.0 collu skārienjūtīgu ekrānu, papildinātu ar satelīta navigācijas sistēmu, kas abas atbalsta DAB digitālo radio, pieejamu daudzviet Eiropā.
Jauns papildinājums ir Navigācijas sistēma ar Kia Sakaru pakalpojumiem, piedāvājot plašu reālā laika informāciju, kas uzlabo braukšanas pieredzi. Jaunās tehnoloģijas automašīnā, kas ietver sastrēgumu atjauninājumus*, ātruma kameru brīdinājumus*, vietējo meklēšanu un laika prognozes, nodrošina tehnoloģiju kompānija TomTom. Automašīnas pircējiem Eiropā, šie pakalpojumi būs pieejama bez maksas septiņus gadus pēc auto iegādes. Kia Sportage ir pirmais kompaktā SUV segmenta modelis Eiropā, kas aprīkots ar šīm jaunākajām tehnoloģijām.

* Juridiskos ierobežojumi šiem pakalpojumiem var piemērot atkarībā no valsts likumdošanas, kurā automašīna tiek izmantota

Informācijas panelis ir savienots ar 160 vatu, sešu skaļruņu audiosistēmu, savukārt mūzikas mīļotāji var izvēlēties 320 vatu JBL® skaņas sistēmu ar astoņiem skaļruņiem, skaņas pastiprinātāju un Clari-FiTM mūzikas atjaunināšanas tehnoloģiju, izcilai skaņas kvalitātei.
Pirmo reizi C-SUV segmentā, automašīna Sportage ir aprīkota ar bezvadu lādētāju mobilajām ierīcēm. Kia cenšas apmierināt automašīnas pircēju pieaugošo pieprasījumu pēc jaunām ērtībām tehnoloģiju jomā. Novietots pie centrālās konsoles pamatnes, bezvadu lādētājs ļauj lietotājam uzlādēt savu tālruni kustībā, bez vadu savienojuma. Aprīkota ar iekārtu atpazīšanas tehnoloģiju, 5w uzlādes sistēma aktivizē saderīgu ierīci, kad tā novietota uz pamatnes un brīdina autovadītāju, ja iekārta atstāta uz lādētāja, pametot transportlīdzekli. Sistēma parāda tālruņa uzlādes stāvokli uz instrumentu paneļa un ir aprīkota ar drošības sistēmu, kas pasargā to no pārkaršanas. Jaunā Sportage automašīna ir aprīkota arī ar diviem USB uzlādes ievadiem – vienu priekšpusē, otru automašīnas aizmugurē, ļaujot arī pasažieriem uzlādēt mobilās ierīces.
Atkarībā no tirgus būs pieejamas arī citas tehnoloģijas, piemēram, atpakaļskata kamera ar dinamiskajām stāvvietas līnijām, bagāžas nodalījuma durvis, kas atveras automātiski, kad atslēga, tiek sajusta bagāžnieka tuvumā, Dinamiskā izliekuma lampas (DBL), kas izgaismo ceļu priekšā, atbilstoši stūres novietojumam, labākai redzamībai un uzlabojot braukšanas drošību naktī, kā arī jaunā funkcija, kas automātiski ieslēdz gaismu salonā un pie durvīm, atloka durvju spoguļus, kad atslēga tiek uztverta 1.3 – 1.7 metru attālumā.


Jaunais 1.6 litru T-GDI un nozīmīgi uzlabotais 2.0 litru turbodīzelis

Izstrādājot jauno Sportage, inženieri lielu uzmanību veltīja efektivitātes un braukšanas snieguma uzlabošanai dažādas jaudas automašīnām. Visi piedāvātie dzinēji atbilst jaunākajiem Euro 6 emisijas standartiem, kā rezultātā samazinātas izplūdes gāzu emisijas. Tas ir sasniegts ne tikai nesamazinot automašīnas sniegumu uz ceļa, bet arī uzlabojot to.
Tāpat kā iepriekšējam modelim, arī jaunais Sportage tiek piedāvāts pircējiem - gan privāti, gan autoparkā – ar plašu benzīna un dīzeļdzinēju piedāvājumu. Ceturtās paaudzes modelis piedāvā plašu klāstu pašreizējā transportlīdzekļa dzinējus un, pateicoties virknei modifikāciju, tiek uzlabota degvielas ekonomija, NVH un jauda. Pirmo reizi Sportage automašīnām pieejams jaunais 1,6-litru T-GDI (turbo benzīna tiešās iesmidzināšanas) dzinējs GT Line pircējiem, piedāvājot kombinācijā dzīvīgu sniegumu un augstu degvielas ekonomiju klientiem, kuri meklē sportiskāku braukšanas pieredzi.
Plašs benzīna dzinēju klāsts sastāv no 1.6 litru GDI (benzīna tiešā iesmidzināšana) dzinēja un zīmola jaunākā 1.6 litru T-GDI.
GDI dzinējs, kas ražo 132 ZS jaudu un nodrošina 161 Nm griezes momentu, tiek piedāvāti no trešās paaudzes Sportage. Ar vairākiem ievērojamiem uzlabojumiem, jaunākajam Sportage modelim uzlabota aerodinamiskā efektivitāte un adaptēta Kia ISG sistēma, kas dzinējam nodrošina zemāku emisiju līmeni, degvielas ekonomiju, tā homologācijas testu rezultāti būs pieejami vēlāk šajā gadā.
"Gamma" 1.6-litru T-GDI dzinējs ir balstīts uz to pašu vienību, uz kuru Kia cee'd GT un pro_cee'd GT, piedāvājot lielāku un jaudīgāku dzinēja veiktspēju asu izjūtu cienītājiem. Pieejams tikai uz Sportage GT Line, 1,6 litru T-GDI dzinējs lepojas ar virkni uzlabojumiem, lai nodrošinātu, tā atbilstību pieprasījumam pēc straujāka paātrinājuma, lielākas degvielas efektivitātes un vieglākas dzinēja griezes momenta sasniegšanas. Nodrošinot 177 PS - un maksimālo 265 Nm griezes momentu no 1,500-4,500 rpm - T-GDI dzinējs ir aprīkots ar jaunu turbokompresoru ar elektronisko izlaišanas vārstu cilindrā, ātrāku dzinēja reakciju un labāku degvielas ekonomiju pie paātrinājuma.
Sportage dīzeļdzinēji veido lauvas tiesu no Eiropā piedāvātajiem modeļiem, un jaunais modelis turpina piedāvāt 115 ps 1.7 litru CRDi dzinēju, kas aizgūts no trešās paaudzes modeļa. Ievērojami uzlabojumi veikti 2.0 litru “R” barošanas blokam, sperot soli uz priekšu degvielas ekonomijas ziņā, uzlabots NVH salīdzinot ar iepriekšējo Sportage un citām šīs klases automašīnām.
2,0 litru turbodīzelis ir pieejams ar divām jaudām - 136 ps ar 373 Nm griezes momentu, un 184 ps ar 400 Nm, uzlabojumi panākti pateicoties par 5 kg vieglākam motora blokam un jaunai akumulatora vadības sistēmai.
Zemāka sadegšanas temperatūra ir 2.0-litru "R" dzinējam ir samazinātas NOx emisijas, lai atbilstu jaunajiem emisijas standartiem, to palīdz nodrošināt salīdzinoši zemā kompresijas pakāpe, jauna izplūdes gāzu recirkulācijas dzesētāja sistēma, un jaunais NOx filtrs. Zemākas inerces turbīna ar turbokompresoru un elektroniski kontrolētais izlaišanas vārsta pievads turbokompresoru padara efektīvāku nekā iepriekšējam modelim, savukārt spēcīgākas vārstu atsperes un augstspiediena degvielas sūkņa iesmidzināšanas sistēma ļauj labāk kontrolēt degvielas sadegšanu.
Ir veikti ārkārtīgi nozīmīgi NVH uzlabojumi 2.0 litru dīzeļdzinējam, tas papildināts ar karstumizturīgu dzinēja bloka vāku, skaņu absorbējošu dīzeļa daļiņu filtru, jaunu starpdzesētāja cauruļvada akustisko aizsargu. Mehāniska berze ir samazināta, mazinot dzinēja radīto troksni un uzlabojot efektivitāti ar jaunu nano-dimanta virzuļa pārklājumu.
Abām – augstas un zemākas veiktspējas versijām 2.0 litru “R” dīzelis ir pieejams gan standarta Sportage, gan GT līnijas specifikācijā.

Sportage būs pieejams aprīkojumā ar jauno septiņu pārnesumu dubultā sajūga transmisiju (DCT)

Jaunākā Sportage versija aprīkota ar zīmola jaunumu - septiņu pārnesumu dubultā sajūga transmisiju (DCT), ko nesen prezentēja uzlabotajā Kia cee’d versijā, kur tas pieejams modeļiem aprīkojumā ar jauno 177 ps 1.6-litru T-GDI dzinēju. Kia jaunais DCT spēj nodrošināt lielāku griezes momentu turbodzinējam un sniedz sportiskāku braukšanas sajūtu.
Kia jaunais DCT ir izstrādāts Kia ražotnē un būvēts, lai nodrošinātu zemu degvielas patēriņu, sportisku braukšanas sajūtu manuālajā režīmā un vienmērīgu, komfortablu braukšanu automātiskajā režīmā.
Jaunā DCT vadītājam ļauj ātrāk veikt pārnesumu maiņu nekā ar tradicionālo automātisko ātrumkārbu kā arī nodrošina zemākas ekspluatācijas izmaksas. Sagaidāms, ka aprīkojumā ar jauno DCT, 1.6 litru T-GDI dzinēju, emisiju daudzums būs līdzīgs kā automašīnai ar mehānisko transmisiju, tas būs zināms pēc homologācijas.

Sportage klāstā, joprojām tiek piedāvāts izvēlēties to aprīkojumā ar sešpakāpju manuālo un automātisko pārnesumkārbu.

2016 Kia Sportage pārdošanā būs pieejams no 2016. gada pirmā ceturkšņa
Jaunākā Kia Sportage versija Eiropā nonāks pārdošanā 2016. gada pirmajā ceturksnī, piedāvājot standartaprīkojumā unikālo Kia 7 gadu, 150 000 km garantiju. Tehniskās detaļas jaunākajai Kia Sportage versijai, tiks izziņotas tuvāk automašīnas tirdzniecības datumam.